משרד: 077-5155068
פקס: 077-5155058

תהליך לקיחת המשכנתא | שלב אחר שלב

ברק ששון יועץ משכנתאות
מאת: ברק ששון
שתפו עם חברים:

שלב 1 – בקשה עקרונית לקבלת המשכנתא

לאחר שאתם יודעים כמה כסף אתם צריכים (משכנתא) ובחרתם נכס או דירה אתם פונים לבנק למשכנתאות כדי לקבלת אישור עקרוני למשכנתא.
האישור העקרוני אומר שהבנק מסכים לתת לכם את הכסף למימון העסקה לרכישת הדירה.

שלב 2 – משא ומתן ובחירת בנק

לפני שתבחרו ותחליטו עם איזה בנק אתם מתקדמים ולוקחים ממנו משכנתא, רצוי לעשות סקר בנקים, פה תגלו שכל בנק מציע לכם מסלולים שונים וריביות שונות ללקיחת המשכנתא (לכן מומלץ לקחת יועץ משכנתא ולבנות משכנתא מותאמת אישית)

החלק החשוב של לקיחת המשכנתא זה שלב ניהול משא מתן והאפשרות לבחור את המשכנתא הטובה והנכונה ביותר בשבילכם.

שלב 3 – בטחונות לבנק

לאחר שבחרתם את הבנק ואיפה לוקחים משכנתא, הבנק ידרוש מכם רשימה של דברים לעשות כדי לבטח את הכסף שלהם, במידה באחד מהימים לא תוכלו לשלם את ההלוואה פה הוא יוכל לתבוע אתכם ולקבל את החלק שלו. (הבנק לא מעוניין בדירה שלכם, אין לו רצון להתעסק עם אנשים שלא מצליחים לשלם את המשכנתא ולאחר מכן למכור את הנכס, הרווח של הבנק הוא מרביות של ההלוואה.)

בטחונות:

רישום בטאבו / מנהל מקרקעי ישראל – הבנק יבקש אתכם לרשום על שמו "הערת אזהרה" בטאבו או במנהל על מנת שלא תוכלו למכור את הבית ללא אישורו
ביטוח חיים – אחד הבטחונות העיקריים של הבנק הוא ביטוח חיים עבור שני בני הזוג.
כך שאם אחד מבני הזוג נפטר, חברת הביטוח מכסה את המשכנתא והבנק מקבל את הכסף שלו.
ביטוח נכס – על אותו משקל כמו בביטוח חיים, הבנק רוצה גם לבטח את הנכס מפני רעידות אדמה, שיטופונות ועוד.
הבנק לא לוקח סיכון שיום אחד בניין יתמוטט והלקוחות יישארו ללא דירה אבל עם משכנתא שהם לא מסוגלים להחזיר.
רישום משכון ברשם המשכונות – בנוסף להערת אזהרה בטאבו מבקש הבנק גם לרשום משכון במשרד המשפטים (המשכון הוא כפי האדם ולא כלפי הדירה).
חתימה של המוכרים ועורך הדין שלהם – גם האנשים מהם קניתם את הדירה יצטרכו לחתום על מסמכים עבור הבנק (המסך אומר שהם מתחייבים להחזיר לבנק את הכסף במקרה של ביטול עסקה ועוד התחייבויות חוזיות).

שלב 4 – קבלת הכסף

לאחר שהבנק קיבל את כל הבטחונות הבנק יעביר לבדיקה את התיק שלכם,
כאשר ימצא שהכל תקין יעביר הבנק את הכסף ישירות למוכר (הכסף עובר תמיד למוכר ולא לקונה)

הירשמו לקבלת עדכונים

מאמרים, טיפים, מדריכים והטבות בלעדיות

ברק ששון יועץ משכנתאות

נעים להכיר,

ברק ששון

ייעוץ משכנתא חכם זו הדרך הנכונה. "הדרך הנכונה" הינה חברה ותיקה לייעוץ משכנתאות ולתיווך שאשר נוסדה בשנת 2008. "אנחנו מובילים את הלקוח לעסקה שהכי מתאימה לו". הרעיון  נולד כאשר ביצעתי עסקת נדל"ן ללקוח. "הוא פנה אלינו כדי שנסייע לו לקחת משכנתה בתנאים טובים לאחר שקיבל ריבית משוגעת בבנק. בסופו של דבר השגתי לו את העסקה הכי זולה עם הבדל מהותי בהחזר החודשי".

רכישת דירה או בית עם משכנתא היא התחייבות עצומה עם השלכות כספיות נרחבות, הרבה מעבר להחזר החודשי. יועץ משכנתאות יאפשר לכם להבין את מלוא עלויות רכישת הבית, גם כאלה שלא חשבתם עליהם, ויצור עבורכם תקציב שיאזן את החובות החדשים שתיקחו על עצמכם. יועץ המשכנתא גם ידגיש בפניכם את המשאבים הזמינים שיכולים לעזור לכם למצוא את המענה המתאים ביותר לצרכים הפיננסיים הייחודיים שלכם.
יועץ משכנתא בעל ההכשרה המתאימה ובעל הניסיון בתחום , יוכל ללוות ולידע אתכם בכל צומת אליו תיקלעו בדרך לקבלת המשכנתא, ויסביר באשר לאפשרויות העומדות ברגע זה בפניכם.י

גופי המימון איתם אנחנו עובדים

מה הלקוחות אומרים עלי?

למה הדרך הנכונה?

כאשר אנחנו מתכננים לקנות דירה, חדשה מקבלן או יד שניה, אנחנו עומדים בפני הוצאה כספית משמעותית, אולי הגדולה ביותר בחיים הפיננסים, הכרוכה בלקיחת משכנתא. כדאי מאוד לשקול לצאת למסע המשכנתא המורכב בליווי יועץ מקצועי ומנוסי, שיעמוד וינתב אותנו במסלול המוביל בבטחה למשכנתא מותאמת אישית במחיר הזול ביותר האפשרי.

לייעוץ ראשוני ללא עלות

מלאו את הטופס ותקבלו שיחת ייעוץ מאיתנו